1. Nem az a király, ha az ügyfél a király!
2016. július 18. írta: Muzsik Gyula

1. Nem az a király, ha az ügyfél a király!

A Kék óceán átjáró Szküllái és Kharübdiszei, 6/1.

koronasa.png

Nem bizony! Épp "Az ügyfél a király!" mentalitás az első csapda a 6 közül!
Eleddig azt tanultad és azt szoktad meg, hogyha új keresletet akarsz teremteni, akkor jobban kell kiszolgálni az ügyfeleidet. Igen, a vörös óceánban ez a szabály, mert a verseny arra késztet, hogy mindig egyre jobbat, többet adva harcolj az ügyfelekért! 

oszd.jpg

Így harcoltam én is az elutasítások hegyei között annak idején, amikor életbiztosítások értékesítésével foglalkoztam. Az volt az igazi "Nem!"-ek harca. Kötésig álltam a "Nem!"-ekben.  Én akkor a győzelem érdekében ezt a szlogent használtam:

"Kösd meg és uralkodj! Mindaddig, amíg nemet mondasz, én uralkodok magamon.

 

De Te most ne uralkodj magadon, hanem törj át az átjárón! Ez a szlogen csak a megszokás Kharübdiszének szirénhangja, s ha elcsábulsz, akkor ugyanúgy elveszíted az irányt, mint annak idején Odüsszeusz! (És nem venném a szívemre, ha Te is 10 évig bolyonganál az átjárót keresve.:))

A vörös óceánbeli "királyok" sosem fognak kék óceánt álmodni neked, akárhányszor is kérdeznéd őket, hogy mire van szükségük. Mindig ugyanaz lenne a válaszuk: ugyanezt kérjük, mint eddig, csak jobbat és olcsóbban!

Új kereslet generálásához eretnek piacteremtő stratégiára van szükséged, olyanra, amelyikben a nemvevőidre koncentrálsz! A nemvevőidet pedig csakis a vörös óceánodon kívül találod meg.

Íme, erre egy példa a komolyzenei iparágból. 
A 2000-es évek elején a zenekarok zöme (illetve nyilván az őket menedzselő ügynökségek) főleg azt igyekezett teljes gőzzel kideríteni, hogyan lehetne még több nézőt behozni és jobban kiszolgálni őket, például minél nagyobb és ismertebb szólisták, sztárok felléptetésével.

Azonban igazi áttörést nem sikerült elérniük ebben.

Ekkor jött Andre Rieu a Johann Strauss Orchestra-val és áttört!
Sikerült átjutnia kék óceán rieu.jpgátjárón azzal, hogy az addigi nemvevőkre koncentrált!
Ki- és felderítette, hogy melyek azok a fő tényezők, amelyek visszatartanak nagyon sok zeneszerető embert attól, hogy komolyzenei koncertekre járjon, és ott felszabadultan tudja magát átadni a zenei élménynek.

Melyek voltak ezek a - kék óceán megteremtésének útjában álló - tényezők?
Többek között, hogy

  • túl hosszúak és kifinomultak - ezáltal sokaknak nehezen befogadhatóak - a zenei darabok,
  • elegáns öltözetben kell megjelenni,
  • be kell tartani egyfajta viselkedési protokollt, nem lehet igazán felszabadultan élvezni a zenét,
  • túl csicsásak, díszesek - ezért elidegenítőek - a színházak, koncerttermek.

Andre Rieu ennek ismeretében új keresletet teremtett azzal, hogy

  • eleddig szokatlan helyeken, pl. stadionokban szervezett koncerteket, feloldva ezzel a díszes helyektől és kiöltözéstől való idegenkedést,
  • a széksorok közötti folyosókon táncteret hagyott, fesztelen szórakozásra csábítva a nézőket azzal is, hogy
  • könnyen érthető és élvezhető, akár táncra is csábító keringőket játszott a zenekarral, 
  • és külön hangsúlyt helyezett a humorra és vidámságra.

Az elmúlt 10 év alatt a világ körüli turnéja a 25 legnagyobb sikerű turné közé került, ahol többek között Bruce Springsteen vagy David Bowie turnéja is szerepel.

Andre Rieu így egyedüliként tudta kielégíteni azt a keresletet, amelyet ő maga generált a korábbi nemvevőiből megteremtett piacon.

Ebből a csapdából most már Te is ki tudsz lépni, de még jobb, ha bele sem esel! A Kékóceánosítóban több megoldást is találsz a nemvevőkre való fókuszálásra, hogy biztosan megvalósíthasd a Kék óceán átjárón való átjutást.

Egy másik vörös óceánbeli csapdahelyzet elkerülésére pedig a 6/2. "Légy Niche immunis!" című posztban kapsz muníciót.

A bejegyzés trackback címe:

https://kekoceanosito.blog.hu/api/trackback/id/tr98892780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása