#4. Áttörés az értékinnovációban. A vásárlói érték növelése
2016. május 14. írta: Muzsik Gyula

#4. Áttörés az értékinnovációban. A vásárlói érték növelése

novletre.png

Ugye, végeztél - legalábbis első körben - a #3. részben leírt "Megszüntetni" és a "Csökkenteni" akciókkal? 
Akkor most jöjjön az átütő erejű vásárlói érték növelés!

Hozd létre az áttörést a "Növelni" és "Létrehozni" akciókkal!

Azokkal a kulcstényezőkkel, amiket az első szakaszban "Megszüntettél" vagy "Csökkentettél" már nem kell foglalkoznod; de az eddig érintetlenekkel igen!

Az áttöréshez szükséged van egy előkészítő fázisra, amit mindenképp csinálj végig!

R-maxold a Stratégia táblát!

Hogy ez mit jelent? Azt, hogy minden egyes eddig nem érintett kulcstényezőt bonts fel több résztényezőre! (Ha pl. a "Marketing" kulcstényezőt bontod fel, akkor ebben az esetben résztényezők lehetnek pl. "Kampányok", "Szegmentálás", "Hírlevelezés", "Kapcsolattartás".)

Miért kell felbontani ezeket a kulcstényezőket?
Azért, mert ha elemeire bontod őket, akkor 

  • egy-egy kulcstényezőt részletesebben tudsz megvizsgálni,
  • könnyebben megtalálod közöttük azokat, amelyek eddig nem kaptak elég hangsúlyt a vásárlói érték növelésében,
  • láthatod, hogy tudsz -e ebben magasabb értéket elérni bennük, mint a másik két csoport,
  • rátalálhatsz olyan elemre, amelyik abszolút újdonság
  • nagyobb esélyt teremtesz arra, hogy pontosabban tudd majd ezzel is megkülönböztetni magad a konkurenseidtől.

Kulcstényezőről kulcstényezőre haladj, és az új elemeket azonnal vidd föl a stratégiai táblára!

Növelni akció

Vizsgáld meg, hogy tudod-e az R-maxolt kulcstényezők bármelyik elemének növelésével emelni a vásárlói értéket, hiszen a vevők csak ettől fogják az eddigihez képest értékesebbnek, hasznosabbnak érezni a termékedet  / szolgáltatásodat! 
Ha igen, akkor ezt jelöld a stratégiai tábládban!


A Cirque du Soleil-nél például az "Élmény teremtés" kulcstényezőt többek között "Zenei élmény", "Helyszín minősége", "Helyszín kényelme" résztényezőkre bontották, és így tudták növelni a a  "Zenei élményt" (a műsorhoz komponált zene), a "Helyszín minőségét" (szinte dicsfénnyel övezték a sátrat),  a "Helyszín kényelmét" (színházi fotelek).

Létrehozni akció

Ez lesz az igazi alkotás! Ez a kitörési pont lehetősége, amit kétféle módon teremthetsz meg:

  1. A stratégiai táblában eddig létező kulcstényezők R-maxolása során előbukkantak új elemek. Ha ez megtörtént, akkor ezeket már felvitted a vízszintes tengelyre.
  2. A meglévő kulcstényezőktől független, teljesen új szempontot veszel föl kulcstényezőnek a stratégiai táblára.

Íme, a kérdések, amiket ezek megtalálásához tegyél föl magadnak:

  • Mit nem mernek mondani, vagy akár csak gondolni a vásárlók arról, hogy a termék/szolgáltatás mire jó igazán, mert olyan mély érzelmeket vált ki belőlük? 
  • Mi az az ÉRZELMI üzenet, amit senki nem említ vagy nevez a nevén?
  • Mi az amit nagyon-nagyon várnak a vásárlók, de senki nem lépte meg eddig?
  • Ha teljesen megszűnne ez a termék/szolgáltatás a piacon, akkor minek a hiánya fájna a legjobban a vásárlóknak?

Ötletelj!

Azok lesznek a legjobb ötleteid, amelyekre az lesz az első reakciód, hogy "Na, ez lehetetlen!". Ahol ezek a reakciók megjelennek, ott lesznek a kitörési pontjaid az új piac létrehozásához.
Ott kell áttörnöd a piacod határait, hogy elérd a jelenleg még nem-vevőidet, és számukra új keresletet hozz létre.

Ezt az ötletelést fogja segíteni a stratégiai felülvizsgálat, a sorozat #5. Addiktív vásárlói élmény! c. részében.

A bejegyzés trackback címe:

https://kekoceanosito.blog.hu/api/trackback/id/tr928717446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása