#6. Értelem és érzelem. A Vásárlói hasznosság térképe.
2016. július 08. írta: Muzsik Gyula

#6. Értelem és érzelem. A Vásárlói hasznosság térképe.

kiveteles_hasznossagkep.png

Végigvonszoltad-e kíváncsi elmédet a Vásárlói Élmény-ciklus 6 szakaszához tartozó kérdések hegyein?
Ha igen, akkor ugye megvannak a 6 SZAKASZ-hoz tartozó NÍVÓ értékek is?
 
Well done. >> De ez még nem elég, több kell: az értelem! Mit ér a hűvös ész, több kell: az érzelem!<<

Ugyanis ahhoz, hogy mindig lézer pontossággal mérhesd a vásárlóknak nyújtott Kivételes hasznosság  ÉRZELMI szintjét, még jobban az ügyfeleid "mélyére" kell ásnod!

Ismerd meg és használd fel az ásást segítő (szintén) 6 HASZNOSSÁGI TÉNYEZŐ-t és ELLENŐRZŐ kérdésüket!

1. HATÉKONYSÁG
Mennyire lehet csinálni GYORSABBAN, JOBBAN?
2. EGYSZERŰSÉG
Mennyire ÉRTHETŐ, KÖVETHETŐ, MAGÁTÓL ÉRTETŐDŐ?
3. KÉNYELEM
Mennyire KÖNNYŰ, INSPIRÁLÓ?
4. KOCKÁZAT
Mennyire BIZTONSÁGOS, HITELES?
5. ARCULAT, HUMOR
Mennyire MEGBÍZHATÓ, JÁTÉKOS?
6. KÖRNYEZETBARÁT
Mennyire ENERGIATAKARÉKOS, ÚJRAHASZNOSÍTHATÓ?

 

Ezek segítségével állítsd elő a Vásárlói hasznosság térképet, amellyel már MÉRNI tudod a Kivételes hasznosságot!

1. lépés: Készíts egy olyan táblázatot (lásd a mintát alant!), amelynek

  • oszlopai a Vásárlói Élmény 6 SZAKASZ-i (alatta a NÍVÓ),
  • a sorai pedig a 6 HASZNOSSÁGI TÉNYEZŐ-t tartalmazzák!

terkepestablas.png

2. lépésOszloponként tedd fel mind a 6 HASZNOSSÁGI TÉNYEZŐ ELLENŐRZŐ kérdését, és értékeld 0-10-ig a választ! Így a táblázat 6x6 = 36 mezőjében maximum 36 értéked lesz. Ha valamelyik szakasz (oszlop) nem értelmezhető a Te kínálatodra (pl. Kiegészítők), akkor a mezőit hagyd üresen.

3. lépés: Minden sorban jelöld meg a LEGKISEBB értéket! Ha több egyforma érték van, akkor azt a mezőt válaszd, amelyiknek az oszlopában NÍVÓ érték a legkisebb. Ha a mező üres, az nem számít bele. 

Megszületett a Vásárlói térképed, amelynek van maximum 6 neuralgikus pontja. Ez a 6 neuralgikus pont az, amit HASZNOSSÁGI TÉNYEZŐ-nként a legkisebbként jelöltél meg. 

Ezek a Kivételes hasznosságot gátló legnagyobb akadályaid. 
Ezeket kell legelőször megszüntetned a fejlesztéssel.

Ezek lehetnek a kitörési pontok a kék óceánod felé.

De hogy tudod eldönteni, hogy a kitörési pontokon elérhető-e egy Kék óceán átjáró?

Tedd fel ugyanerre a Vásárlói térképre - a korábban a stratégiai táblában már elemzett versenytársaid - 2 csoportját is! Vagyis végezd el a fenti 2. és 3. lépést mindkét csoportra!

Akkor van meg a Kék óceán stratégia lehetősége a vállalkozásodban, ha a Vásárlói térképen

  • van olyan mező, amelyikben csak NEKED VAN értéked
  • van olyan mező, amelyik ÜRES


Juss el ide, és a sorozat következő, a #7. Fel az árbóckosárba! c. posztjában új szintre tudsz majd lépni!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kekoceanosito.blog.hu/api/trackback/id/tr408829000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása