Végigvonszoltad-e kíváncsi elmédet a Vásárlói Élmény-ciklus 6 szakaszához tartozó kérdések hegyein?
Ha igen, akkor ugye megvannak a 6 SZAKASZ-hoz tartozó NÍVÓ értékek is?
Well done. >> De ez még nem elég, több kell: az értelem! Mit ér a hűvös ész, több kell: az érzelem!<<
Ugyanis ahhoz, hogy mindig lézer pontossággal mérhesd a vásárlóknak nyújtott Kivételes hasznosság ÉRZELMI szintjét, még jobban az ügyfeleid "mélyére" kell ásnod!
Ismerd meg és használd fel az ásást segítő (szintén) 6 HASZNOSSÁGI TÉNYEZŐ-t és ELLENŐRZŐ kérdésüket!
1. HATÉKONYSÁG
|
Mennyire lehet csinálni GYORSABBAN, JOBBAN?
|
2. EGYSZERŰSÉG
|
Mennyire ÉRTHETŐ, KÖVETHETŐ, MAGÁTÓL ÉRTETŐDŐ?
|
3. KÉNYELEM
|
Mennyire KÖNNYŰ, INSPIRÁLÓ?
|
4. KOCKÁZAT
|
Mennyire BIZTONSÁGOS, HITELES?
|
5. ARCULAT, HUMOR
|
Mennyire MEGBÍZHATÓ, JÁTÉKOS?
|
6. KÖRNYEZETBARÁT
|
Mennyire ENERGIATAKARÉKOS, ÚJRAHASZNOSÍTHATÓ?
|
Ezek segítségével állítsd elő a Vásárlói hasznosság térképet, amellyel már MÉRNI tudod a Kivételes hasznosságot!
1. lépés: Készíts egy olyan táblázatot (lásd a mintát alant!), amelynek
- oszlopai a Vásárlói Élmény 6 SZAKASZ-i (alatta a NÍVÓ),
- a sorai pedig a 6 HASZNOSSÁGI TÉNYEZŐ-t tartalmazzák!
2. lépés: Oszloponként tedd fel mind a 6 HASZNOSSÁGI TÉNYEZŐ ELLENŐRZŐ kérdését, és értékeld 0-10-ig a választ! Így a táblázat 6x6 = 36 mezőjében maximum 36 értéked lesz. Ha valamelyik szakasz (oszlop) nem értelmezhető a Te kínálatodra (pl. Kiegészítők), akkor a mezőit hagyd üresen.
3. lépés: Minden sorban jelöld meg a LEGKISEBB értéket! Ha több egyforma érték van, akkor azt a mezőt válaszd, amelyiknek az oszlopában NÍVÓ érték a legkisebb. Ha a mező üres, az nem számít bele.
Megszületett a Vásárlói térképed, amelynek van maximum 6 neuralgikus pontja. Ez a 6 neuralgikus pont az, amit HASZNOSSÁGI TÉNYEZŐ-nként a legkisebbként jelöltél meg.
Ezek a Kivételes hasznosságot gátló legnagyobb akadályaid.
Ezeket kell legelőször megszüntetned a fejlesztéssel.
Ezek lehetnek a kitörési pontok a kék óceánod felé.
De hogy tudod eldönteni, hogy a kitörési pontokon elérhető-e egy Kék óceán átjáró?
Tedd fel ugyanerre a Vásárlói térképre - a korábban a stratégiai táblában már elemzett versenytársaid - 2 csoportját is! Vagyis végezd el a fenti 2. és 3. lépést mindkét csoportra!
Akkor van meg a Kék óceán stratégia lehetősége a vállalkozásodban, ha a Vásárlói térképen
- van olyan mező, amelyikben csak NEKED VAN értéked
- van olyan mező, amelyik ÜRES
Juss el ide, és a sorozat következő, a #7. Fel az árbóckosárba! c. posztjában új szintre tudsz majd lépni!