#5. Addiktív vásárlói élmény.
2016. május 31. írta: Muzsik Gyula

#5. Addiktív vásárlói élmény.

azelmeny.pngA legutóbbi évtized neuromarketing kutatásai egyértelműen igazolják, hogy a VÁSÁRLÓI ÉLMÉNY(VÉ) van a legnagyobb hatással a vásárlási döntésünkre.

Ha vásárláskor kivételes VÉ-t kapunk, akkor az ár már nem lesz lényeges döntési szempont.

Felmérések bizonyítják azt is, hogy a kivételes VÉ-t nyújtó vállalkozások kétszer (2x) olyan gyorsan képesek fejlődni, mint az átlagos VÉ-t nyújtók.
Ez a gyorsabb fejlődési képesség a vásárlási hajlandóság növekedésnek a következménye, ami

  • nagyobb forgalomban,
  • magasabb konverzióban,
  • nagyobb átlagos kosárértékben,
  • rövidebb vásárlási ciklusban,
  • kevesebb panaszban,
  • több ajánlásban mutatkozik meg. 

Ha tehát Te is akarsz 2x olyan gyorsan fejlődni, mint az átlag, akkor egyszerű(nek tűnik) a recept: nyújts kivételes VÉ-t!

No, de mi a szösz is az a Vásárlói Élmény? 

Azért fontos tisztáznunk ennek a kifejezésnek a pontos tartalmát, hogy kivételeset produkálhass belőle, mert csak akkor tudod leendő vásárlóidat VÉ addiktívvá (függővé) tenni.

1. szösz: a vásárló szemszöge

A VÉ - érthetően - csak a vásárló szemszögéből vizsgálható, hiszen csakis ő tudja megfogalmazni, hogy milyen lépések és érzések szükségesek neki a vásárlásig, és milyen elvárásokat támaszt ő ahhoz, hogy elkötelezze magát.

A VÉ tehát (és mindegy, hogy vörös- vagy kék óceánról beszélünk) mindaz a tapasztalat, amit a (leendő) vásárló szerez, és mindaz a benyomás, ami éri a a teljes folyamatban. 

2. szösz: a Vásárlói Élmény-ciklus

Ez a teljes folyamat akkor indul, amikor megérinti valamilyen üzeneted, és akkor ér véget, amikor a vásárló már nem használja tovább a termékedet, szolgáltatásodat. 

A Kivételes hasznosság 

A Kivételes hasznosság a VÉ egyik legfontosabb érzelmi eleme. Azt mutatja meg, hogy a terméked vagy szolgáltatásod hol és hogyan fogja MEGVÁLTOZTATNI a vásárlóid életét!

A Kivételes hasznosság felmérése

Ahhoz, hogy pontosan meg tudd határozni a vállalkozásod vagy a terméked/szolgáltatásod Kivételes hasznosságát, MINŐSÍTSD a Vásárlói Élmény-ciklust, ami 6 SZAKASZ-ra bontható.
A minősítéshez válaszold meg a hozzájuk tartozó értékelő kérdéseket, és értékeld 0-10-ig a válaszaidat, hogy vajon a vásárlóid vajon hányast adnának rájuk? 

  1. VÁSÁRLÁS (5 értékelő kérdés)
    • Mennyi ideig tart, amíg egy vevő megtalálja azt, amit akar?
    • Mennyire egyszerű, amíg egy vevő megtalálja azt, amit akar?
    • A vásárlás helye mennyire vonzó, könnyen megközelíthető?
    • Mennyire biztonságos a vásárlás, pénzkezelés, fizetés?
    • Mennyire gyors a vásárlás, a kiszolgálás?
  2. SZÁLLÍTÁS (4 értékelő kérdés)
    • Mennyi ideig tart az elszállítás/kiszállítás/leszállítás/átvétel/hozzáférés?
    • Kinek kell megoldania a szállítást?
    • Ha van költsége a szállításnak, akkor ez hogyan aránylik a vételárhoz?
    • Mennyire nehéz kicsomagolni/üzembehelyezni?
  3. HASZNÁLAT (6 értékelő kérdés)
    • Kell-e, és milyen szintű betanítás vagy szakértői segítség a használathoz?
    • Hogyan tárolható, ha nincs használatban?
    • Milyen hatékonyak a funkciói és a tulajdonságai?
    • Többet tud-e vagy kevesebbet, mint amit egy átlagos felhasználó igényel?
    • Vannak-e rajta felesleges, ritkán használt, vagy öncélú "bizsu" elemek?
    • Keletkezik-e hulladék/környezetszennyezés a használat során?
  4. KIEGÉSZÍTŐ (3 értékelő kérdés)
    • Kell-e más termék/szolgáltatás, hogy működjön az alap termék/szolgáltatás?
    • Ha kell más, akkor milyen nagyságú és arányú költséget jelent? 
    • Mennyi idő és macera kell ahhoz, hogy ezek is használhatók legyenek?
  5. KARBANTARTÁS (3 értékelő kérdés)
    • Kell-e karbantartani/kezelni/frissíteni/szervizelni?
    • Mennyire könnyű, egyszerű karbantartani és korszerűsíteni?
    • Milyen költségei vannak?
  6. KIDOBÁS (3 értékelő kérdés)
    • Keletkezik-e hulladék vagy káros, környezetszennyező anyag a kidobáskor?
    • Milyen könnyű megszabadulni tőle?
    • Milyen költsége van ennek?

Ha megvannak az értékelő kérdésekhez tartozó 0-10 közötti értékeid, akkor ezeket az értékeket SZAKASZONKÉNT ÁTLAGOLD! Ez az átlag lesz a SZAKASZ NÍVÓ értéke. Ezután ezekre a NÍVÓ értrtékekre alapozva fogod tudni FEJLESZTENI a Kivételes hasznosságot. 

De hogy mit kezdj a NÍVÓ-val, arra a következő - a #6. Értelem és érzelem. A vásárlói hasznosság térképe c. - posztban kapsz választ.

A bejegyzés trackback címe:

https://kekoceanosito.blog.hu/api/trackback/id/tr578740642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása