"Bélyeget gyűjtöttem.
Papa hozott egyszer egy kilót.
Azóta nem gyűjtök bélyeget."
Ez a svéd gyermekvers jutott eszembe, amikor egy délután (aztán másnap is, meg harmadnap is) a 4-es út melletti egyik zöldségesbódén ezt a futófény feliratot megláttam:
"MINDENNAP AKCIÓ"
Aztán más is eszembe jutott...
Az például, hogy ezt egy tőrölmetszett ZÜM-ZÜM (Zöldségesbódét Üzemeltető Manager) zugmarketingese vagy maga a manager túltolta. És nem kicsit. Nagyon!
A (lehetséges) vevő ugyanis gondolkodó lény, nem pedig egy 2 bites áramkör.
Ez az üzenet ezért (is)...
- brandrontó - A vevő azonnal vágja, hogy "Ha mindennap akció van, akkor ez azt jelenti babám, hogy eddig jól le akartál húzni mindenkit. Haha...nem jött be! Akcióznod kell, mi, hogy rád ne rohadjon a cucc!"
- döntéshalasztó - A vevő simán gondolhatja, hogy "Mindennap akció van? Ja, akkor majd jövök holnap vagy valamikor..."
- bizalomcsökkentő - Ha valaki jobban belegondol eszébe juthat, hogy itt mindenáron (akár ilyen módszerrel is) meg akarják őt fogni. "Vajon mi baj lehet a termékkel, ha ennyire nyomulnia kell?"
Te ezt soha ne csináld!
Sikeres akciókat akarsz? Akkor betonkeményen ragaszkodj (képzavar!) a következő 3 alapelvhez:
-
Az akcióidnak mindig legyen valami oka vagy alkalma!
-
Az okot vagy alkalmat mindig kösd a (lehetséges) vevőid orrára!
- Sose mindenkinek, hanem mindig célpiacnak (szegmensnek) akciózz!