A Kék óceán átjáró Szküllái és Kharübdiszei
2016. július 11. írta: Muzsik Gyula

A Kék óceán átjáró Szküllái és Kharübdiszei

atjaro_feliratos.png

Még az olyan tősgyökeres kékóceánistának, mint amilyen a Google, se mindig fenékig tejföl a kék óceán. A Google Glass kudarca az egyik legjobb példa erre.

Ezért, amikor a kék óceánod megteremtésére adod a fejed, akkor pontosan kell, hogy értsd: először a saját piacod, vagyis a vörös óceánod mélyére kell lemerülnöd! Ugyanis minél pontosabban térképezed föl és ismered meg azt, annál nagyobb eséllyel találod meg benne az átjárót a Kék óceánod felé.

De vigyázz! Ezt az átjárót a vörös óceánok Szküllái és Kharübdiszei őrzik, akiknek az a céljuk, hogy visszatartsanak, és megakadályozzák az átjutásodat.

Vajon milyen fajta szörny(űség)ek ezek?

W. Chan Kim és Renèe Mauborgne, a Kék óceán stratégia kidolgozói a "Kék óceánt akarsz megteremteni? Kerüld el a vörös óceán 6 csapdáját!"¹ című cikkükben mutatják be ezeket. Ennek a cikknek az alapján készítettem egy 7 részből álló sorozatot neked, hogy 

  • külön-külön is megismerhesd mind  a 6 vörös óceán csapdát,
  • és azt is megtudd, hogyan kerüld el őket, amennyiben - reményeim szerint előbb vagy utóbb - bősz Kékóceánosításba fogsz. 

A sorozat utolsó, 7. része, meglepetés lesz. Egy bónusz a hűségedért. Olyan, amire biztosan nem számítasz!

De térjünk még vissza a Google Glass-ra, mert az említett cikkben a szerzők is ezt hozzák föl példaként!

Mit gondolsz, vajon...

  • ... mi lehetett az oka annak, hogy a Time Magazin által a "Best Inventions of the Year" egyik díjazottjának választott, szemüvegként viselhető számítógép nem tudott áttörést elérni a piacon?
  • ... miért fordult át a kezdeti "fanfáros", egekig törő, feltétel nélküli lelkesedés alig több mint 1 év alatt csalódásba? 
  • ... miért kezdték az emberek egyre inkább csak valami high-tech kütyünek, játékszernek tekinteni a szemüveget, mint olyan eszköznek, amelyik forradalmasítja az emberi információ- és tapasztalatszerzést?
  • ... miért kezdtek az emberek félni attól, hogy ezzel túlságosan behatolhatnak a privát szférájukba?

Ha kíváncsi vagy a válaszokra, akkor kövesd a sorozatot!
Hamarosan indul a "Nem az a király, ha az ügyfél a király!" című első résszel.
                                                                                                                       

¹ "Want to Create a Blue Ocean? Avoid These Six Red Ocean Traps" W. Chan Kim and Renée Mauborgne, INSEAD Professors of Strategy and Co-Directors of the INSEAD Blue Ocean Strategy Institute |
Read more at http://knowledge.insead.edu/strategy/want-to-create-a-blue-ocean-avoid-these-six-red-ocean-traps-4082#t7IXbUVII2cQ0E1d.99
                                                                                                                                                        

A bejegyzés trackback címe:

https://kekoceanosito.blog.hu/api/trackback/id/tr158878934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása